EIROPAS tūrisma nozare atzinīgi vērtē Eiropas Komisijas (EK) priekšlikumu izveidot DIGITĀLO ZAĻO SERTIFIKĀTU un uzstāj uz plašāka tūrisma atjaunošanas plāna ieviešanu.

 

Vairāk kā 60 ceļojumu un tūrisma organizācijas pauž atbalstu Eiropas Komisijas iniciatīvai un aicina uz ātru tās ieviešanu jau līdz 2021. gada vasarai.

Brisele, 2021.gada 17.marts.  Eiropas Tūrisma Manifesta alianse, kas ir vairāk kā 60 sabiedrisko un privāto ceļojumu un tūrisma organizāciju grupa un nozares balss Eiropā, ļoti atzinīgi vērtē Eiropas

Komisijas priekšlikumu ieviest kopēju, savietojamu un savstarpēji atzītu Digitālo Zaļo Sertifikātu.  Šis ir digitālais apliecinājums, ka persona ir vakcinēta pret COVID-19, ir atguvusies no vīrusa  vai testa rezultāts ir negatīvs,  ievērojami atvieglos drošu iedzīvotāju pārvietošanos un ceļošanas atjaunošanos Eiropas Savienībā.

Šodien jau vairākas Eiropas valstis atvieglo iebraukšanu savā valstī, ja ceļotāji var sniegt šādus pierādījumus. Paredzams, ka vakcinēšanas procesam paātrinoties un veselības situācijai uzlabojoties, tam sekos vairāk valstu. Tāpēc ES koordinācija ir būtiska, lai izvairītos no sadrumstalotības, kad ir 27 dažādi sertifikāti, kas apliecina testēšanu, vakcināciju un imunitāti.

Alianse mudina Eiropas Parlamentu un Padomi nekavējoties apstiprināt EK priekšlikumu un visām dalībvalstīm nodrošināt ātru ieviešanu. Tā arī aicina ES strādāt sadarbībā ar Pasaules Veselības organizāciju, ESAO un citām starptautiskām organizācijām, lai nonāktu pie globāla risinājuma vakcinācijas, testēšanas un imunitātes reģistru digitalizēšanai, lai atvieglotu starptautisko ceļošanu, ja to atļauj epidemioloģiskā situācija.

Eiropas ceļojumu un tūrisma nozare atbalsta EK priekšlikumu, taču tikai ar šo iniciatīvu  nepietiks. Alianse atkārtoti uzsver, ka steidzami jāizstrādā konkrētas ES vadlīnijas, ievērojot uz riskiem un uz datiem balstītu pieeju, lai noteiktu apstākļus un scenārijus, saskaņā ar kuriem pašreizējos ceļošanas ierobežojumus varētu atvieglot un koordinēti atcelt visā ES un ārpus tās. Nesenie nozares ieteikumi attiecas uz:

• ES darba grupas izveidošanu sadarbībā ar nozari un sociālajiem partneriem, lai  atjaunotu ceļošanu un tūrismu

• Ceļošanas ierobežojumu un prasību saskaņošanu

• Saskaņotu testēšanu, saistībā ar ceļošanu, ar pietiekamu jaudu par pieņemamu cenu

• Koordinētu tūrisma darbību atsākšanu, piemēram, pamatojoties uz ES vadlīnijām par

pakāpenisku tūrisma pakalpojumu atsākšanu, kas izdotas 2020. gada 13. Maijā.

Nesen veiktais pētījums atklāja lielu pieprasījumu, pierādot kopīgu vadlīniju nepieciešamību – 54% Eiropas iedzīvotāju vēlas atsākt ceļošanu līdz 2021.gada jūlija beigām, 41% respondentu vēlas ceļot uz citu Eiropas valsti.

 “Šodien publicētais digitālā zaļā sertifikāta priekšlikums ir liels solis pareizajā virzienā. Bet tagad izšķirošais ir laiks. Mums ir nepieciešams skaidrs plāns, kurā izklāstīti apstākļi un termiņi, lai sagatavotos drošai ceļošanas un tūrisma restartēšanai Eiropā, lai mēs būtu gatavi kritiskajai 2021. gada vasaras sezonai! Eiropai vajadzētu strādāt kopā, neatstājot vietu sadrumstalotībai un vienpusīgām darbībām ”, saka Eduardo Santanders, Eiropas Tūrisma Manifesta alianses priekšsēdētājs un Eiropas Ceļojumu komisijas izpilddirektors.

Eiropas Tūrisma Manifesta alianse (The European Tourism Manifesto alliance) apvieno vairāk nekā 60 Eiropas sabiedriskās un privātās organizācijas, kas aptver visu tūrisma pakalpojumu spektru. Alianse aicina Eiropas Savienību rīkoties saistībā ar galvenajām politikas prioritātēm tūrisma nozarē. Lai iegūtu plašāku informāciju, lūdzu apmeklējiet  tourismmanifesto.eu

 

1 European Commission proposes a Digital Green Certificate, 17th March 2021 – link

2 European Travel Commission (ETC), Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel – Wave 5, February 2021 in Germany, UK, France, Spain, Italy, Switzerland, Belgium, Netherlands, Poland and Austria - link

DROŠA CEĻOŠANA ŠOVASAR IR IESPĒJAMA

 

Ir visi priekšnosacījumi, lai šovasar varētu droši ceļot. Tūrisma nozare ir gatava izstrādāt un īstenot plānu drošas ceļošanas atsākšanai šovasar.

Briselē, 2021. gada 9. martā. Kaut arī situācija daudz neatšķiras no tās, kāda tā bija pirms gada, kad gandrīz visa ceļošana tika apturēta, mēs stingri iestājamies par to, lai situāciju mainītu.

Tiek ieviestas vakcinācijas programmas, nodrošinot visneaizsargātāko cilvēku aizsardzību un mazinot slodzi uz mūsu veselības sistēmām. Testi kļūst aizvien precīzāki un to pietiekamais daudzums  ļauj tos pielietot ceļošanā plašā mērogā.

Tūrisma uzņēmumi izstrādā un ievieš stingrus veselības un drošības protokolus, lai droši uzņemtu savus viesus.

ECTAA prezidents Pawel  Niewiadomski teica: “Mums ir  jāizstrādā kopīgas Eiropas vadlīnijas , lai atgrieztos pie drošas ceļošanas. Ceļotājiem un tūrisma nozarei ir nepieciešama skaidra perspektīva, kad un kādos apstākļos ceļošana var atsākties”.

ECTAA pievienojas daudzu tūrisma organizāciju[1], Eiropas un  dalībvalstu lēmumu pieņēmēju aicinājumiem, savlaicīgi plānot drošas ceļošanas atsākšanos šovasar. Šāds plāns jābalsta uz vienotu pieeju, pamatojoties uz testēšanu un veselības sertifikātiem. Turklāt, komunikācija ar sabiedrību ir pamats ceļotāju uzticības atjaunošanai.

Kopš Covid-19 krīzes sākuma mēs esam nogājuši garu ceļu un ieguvuši plašas zināšanas. Piemēram, Vācijas aģentūra, kas atbild par slimību kontroli un profilaksi, un Roberta Koha institūts, ir apkopojis datus, no kurām valstīm visvairāk ievestas infekcijas pagājušajā vasarā. Rezultāts: klasiskie organizētie brīvdienu ceļojumi ir devuši tikai pavisam nelielu ieguldījumu infekciju izplatībā Vācijā[2].

Pawel Niewiadomski teica: “Tas ir pierādījums tam, ka organizētā ceļošana ir droša. Bet mums ir vajadzīgi pareizie pamatnosacījumi, lai uzsāktu ceļošanu, pamatojoties uz testiem  un veselības sertifikātu izmantošanu, ceļošanas atvieglošanai”.

Par ECTAA

ECTAA pārstāv aptuveni 70 000 ceļojumu aģentūras un tūrisma operatorus Eiropā, kas sniedz konsultācijas un pārdod transporta, izmitināšanas, atpūtas un citus tūrisma pakalpojumus, kā arī kombinētus produktus atpūtas un biznesa klientiem.


[1] Tourism Manifesto alliance call for action to chart restart plan in time for summer -

https://tourismmanifesto.eu/europes-travel-tourism-sector-calls-on-eu-governments-to-chart-restart-plan-

in-time-for-summer/

[2] Robert Koch Institute, Epidemiological Bulletin of February 8/2021:

https://www.rki.de/DE/Content/Infekt/EpidBull/Archiv/2021/Ausgaben/08_21.pdf?__blob=publicationFile

Investigation into airline cancellation practices should be accelerate

 

Brussels, 08 March 2021eu travel tech, the industry association for technology travel services and ECTAA, the European travel agents’ and tour operators’ association, today welcomed the European Commission decision to launch an investigation, together with the Consumer Protection Cooperation Network, on airline cancellation practices during the COVID-19 pandemic[1].

As it is well noted by the Commission, travel restrictions applied by countries during the Coronavirus health crisis have led to mass cancellations of flights, which have disrupted the travel plans of millions of Europeans. In this context, a number of airlines have repeatedly failed to comply with their obligation to refund customers in a timely manner (7 days) or imposed vouchers in lieu of refunds, either directly or via their travel agents.,

The investigation into non-compliant airlines is welcome, but eu travel tech and ECTAA urge the Commission and the CPC Network to accelerate their investigations and to take rigorous enforcement measures against those airlines that are consistently failing to comply with their obligations of offering a refund.

Said ECTAA President, Pawel Niewiadomski:“Enforcement authorities have to act quickly. This practice is not only damaging for consumers across Europe, who are denied their legal right to be refunded for their unhonored tickets, but it also negatively impacts all companies through which tickets are sold.” Indeed, travel agents are seeing airlines refusing on no grounds to process billions of euros in outstanding refunds for their customers, ultimately putting these businesses under financial and reputational pressure as travellers are claiming their refund through them.

The airlines’ breach has not gone unnoticed. The European Court of Auditor has announced an audit on air passenger rights during the Covid19 crisis. The aim is to assess how effectively the Commission has been safeguarding passenger rights and whether the EU’s current legal framework on passenger rights is adequate to deal with such crises.[2]

Emmanuel Mounier, Secretary-General of eu travel tech said: “we are aware that these are unprecedented times for everyone and especially for the travel industry. However, the challenging environment does not justify overlooking consumer rights and implementing consumer-harming practices.

 

We welcome the decision by the European Commission by which it commits to investigate airline cancellation practices that harm both consumer rights and travel technology businesses, and hope that it will enforce the necessary actions to avoid these unfair practices from happening again in the future.

 

We are glad that the Commission has heard our concerns and are committed to continue working alongside them and any other relevant body for the benefit of travellers and the overall travel ecosystem”.

                                                                               -ENDS-

 

About eu travel tech
eu travel tech represents the interests of travel technology companies. eu travel tech uses its position at the centre of the travel and tourism sector to promote a consumer-driven, innovative and competitive industry that is transparent and sustainable. Our membership[i][2] spans Global Distribution Systems (GDSs), Online Travel Agencies (OTA), Travel Management Companies in business travel (TMCs) and metasearch sites. For more information on eu travel tech and policy priorities, please visit www.eutraveltech.eu

About ECTAA
ECTAA represents some 70,000 travel agents and tour operators in Europe, which provide consultancy and sell transport, accommodation, leisure and other tourism services as well as combined products to leisure and business customers. More about our activities, please visit www.ectaa.eu

For more information, please contact:

Mr Emmanuel Mounier, Secretary General

eu travel tech

Av Marnix 17, 1000 Brussels

M. : +32 499 80 13 74 / e-mail : Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Mr Eric Drésin, Secretary General

ECTAA - Group of National Travel Agents’ and Tour Operators’ Associations within the EU

Rue Dautzenberg 36, B-1050 Brussels

Office tel: +32 2 644 34 50 / e-mail: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

 


[1] https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/enforcement-consumer-protection/coordinated-actions_en

[2] https://www.eca.europa.eu/Lists/News/NEWS2103_03/INAP_air_passenger_rights_EN.pdf

EIROPAS CEĻOJUMU UN TŪRISMA NOZARE AICINA ES VALSTU VALDĪBAS SAVLAICĪGI IZSTRĀDĀT RESTARTĒŠANAS PLĀNU VASARAI

 

Vairāk nekā 60 ceļojumu un tūrisma organizācijas iesniedz konkrētus ieteikumus ceļošanas un tūrisma atjaunošanai Eiropā, tostarp izveidojot Komisijas darba grupu pārvietošanās brīvības atjaunošanai.

Brisele, 2021. gada 25. februāris.

Eiropas Tūrisma Manifesta alianse, kas apvieno vairāk nekā 60 sabiedrisko un privāto tūrisma organizāciju un ir nozares balss Eiropā, šodien nāca klajā ar virkni kopīgu ieteikumu ES dalībvalstīm par to, kā atjaunot pārvietošanās brīvību Eiropā laikā līdz 2021. gada vasarai. Ieteikumu pamatā ir ES ceļveža izstrāde, kā droši atsākt ceļošanu pēc mājsēdes ierobežojumu atcelšanas. Ceļvedis jāizstrādā un jāīsteno ciešā sadarbībā ar tūrisma nozari un sociālajiem partneriem.

Īpaša Komisijas darba grupa cilvēku brīvas pārvietošanās atjaunošanai vadītu ceļveža izstrādes un īstenošanas procesu, kā arī sniegtu pastāvīgu situācijas novērtējumu, pamatojoties uz pastāvošajiem riskiem un jaunākajiem zinātniskajiem datiem. Tā mērķis būtu definēt nosacījumus un scenārijus, saskaņā ar kuriem pašreizējos starptautiskās ceļošanas ierobežojumus varētu atvieglot un pēc tam atcelt visā Eiropā un arī ārpus tās. Lai to sasniegtu, ceļvedim jābūt viegli pielāgojamam, un ar iespēju to regulāri atjaunināt.

Tūrisma manifesta alianses kopīgie ieteikumi tika nosūtīti ES valdībām pirms divām nozīmīgām diskusijām - Eiropas līderu videokonferences 25. - 26. februārī un ārkārtas tūrisma ministru sanāksmes 1. martā. Šajos ieteikumos Komisijas darba grupa tiek aicināta sekot līdzi vakcinācijas kampaņu progresam, kā arī saslimstības mazināšanas pasākumu, piemēram, testēšanas un karantīnu noteikšanas, ietekmei ES un starptautiskā mērogā, pamatojoties uz pastāvošo riska līmeni.

“Mūsu mērķis ir panākt, lai Eiropa atgrieztos savā vietā kā pirmais tūrisma galamērķis pasaulē, pie tam kā drošs galamērķis. Laikā, kad ES vakcinācijas programmas attīstās un aizsargā visievainojamākos iedzīvotāju slāņus, mums ir kopīgi jāgatavojas ceļošanas atsākšanai. Vairs nav laika, ko zaudēt – ir jāsagatavo vienota pieeja, lai līdz vasarai atjaunotu sabiedrības uzticību. Mūsu ieteikumos izklāstīts ceļš kā virzīties, lai Eiropas pilsoņiem atjaunotu ceļošanas un pārvietošanās brīvību. Mēs ceram sadarboties ar ES līderiem, lai pēc iespējas ātrāk īstenotu šo plānu", norāda dokumenta autori.

Es dalībvalstīm iesniegto ieteikumu kopsavilkums:

1) ES darba grupas izveide, lai atjaunotu personu pārvietošanās brīvību:

- Komisijas vadīta darba grupa cilvēku brīvas pārvietošanās atjaunošanai, ar mērķi izstrādāt un īstenot ceļošanas atsākšanas plānu un nozares atveseļošanās ceļvedi.

2) Ceļošanas ierobežojumu koordinēšana:

- Eiropā ir nepieciešama uzlabota un efektīva koordinācija attiecībā uz prasībām par ceļošanas ierobežojumiem, lai atvieglotu ceļojumu un tūrisma atsākšanos (kas veido 9,5% no ES IKP) un piedāvātu situācijas paredzamību gan ceļotājiem, gan arī ceļojumu un tūrisma uzņēmumiem un to darbiniekiem.

3) Testēšana: saskaņots ES regulējums par testēšanu, kas saistīta ar ceļošanu:

- Dalībvalstis nodrošina - ceļotājiem izmaksu ziņā pieejamu testēšanu; pietiekamu kapacitāti tās veikšanai; dalībvalstīs veikto testu savstarpēju atzīšanu un nepārtrauktu darbu starptautiskā vidē, lai nodrošinātu testu savstarpēju atzīšanu.

- Dalībvalstis apstiprina antigēnu un citu ātro testu izmantošanu ceļošanas un tūrisma mērķiem1, kā arī, uzlabojoties testu efektivitātei, regulāri izvērtē citus pieejamos testus (piemēram, LAMPA2).

4) E-veselības sertifikāti: ES dalībvalstu prasību koordinācija, lai izvairītos no 27 dažādiem sertifikātiem attiecībā uz testēšanu, vakcināciju un/vai imunitāti:

- SANTE ĢD, Veselības un pārtikas nekaitīguma ģenerāldirektorātam, ir jāuzņemas vadība un jāstrādā kopā ar MOVE ĢD, Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorātu, un GROW ĢD, Iekšējā tirgus, rūpniecības, uzņēmējdarbības un MVU ģenerāldirektorātu, lai izveidotu sadarbspējīgu Eiropas sistēmu, kas ļautu digitāli pārbaudīt ceļotāju vakcinācijas un/vai testa statusu.

- Vakcinācija vai vakcinācijas apliecības nedrīkst kļūt par obligātu prasību ceļošanai (kad vakcinācija kļūs plaši pieejama), bet vakcinētie ceļotāji vai tie, kuriem ir pierādīta imunitāte, ir jāatbrīvo no ieceļošanas aizliegumiem, pārbaudēm un karantīnas ierobežojumiem, pamatojoties uz jaunākajām zinātniskajām atziņām par vakcinēto cilvēku samazināto spēju izplatīt vīrusu.

5) Koordinēta tūrisma darbības atsākšana: tiklīdz veselības situācija to atļaus, ir būtiski atsākt tūrisma un atpūtas aktivitātes, vienlaikus atjaunojot ES pilsoņu pārvietošanās brīvību.

Kontakts mēdijiem:

Shane Bradley

Hume Brophy Communications

Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Ph: +32 (0)2 234 6860 

Piezīme redaktoriem:

Eiropas Tūrisma manifesta alianse (The European Tourism Manifesto alliance) apvieno vairāk nekā 60 Eiropas sabiedriskās un privātās organizācijas, kas aptver visu tūrisma pakalpojumu spektru. Alianse aicina Eiropas Savienību rīkoties saistībā ar galvenajām politikas prioritātēm tūrisma nozarē. Lai iegūtu plašāku informāciju, lūdzu apmeklējiet  tourismmanifesto.eu.

Alianses sekretariātu vada  Eiropas Ceļojumu komisija (ETC). Ja jums ir kādi jautājumi, lūdzu sazinieties pa https://tourismmanifesto.eu/contact/.____________________

[1] Ātro antigēnu testu specifika un jutīgums tagad pārsniedz 90%. Ir arī svarīgi uzsvērt, ka to mērķis drīzāk ir pārbaudīt pozitīvus gadījumus, nevis diagnosticēt, tādējādi samazinot ceļojošo iedzīvotāju risku izplatīt vīrusu tālāk.

Turklāt Veselības drošības komiteja 2021. gada 17. februārī publicēja “Kopīgu sarakstu ar COVID-19 ātrajiem antigēna testiem, tostarp tiem, kuru testu rezultāti ir savstarpēji atzīti, un kopīgu standartizētu datu kopumu, kas jāiekļauj COVID-19 testa rezultātu sertifikātos”.

2 Izotermiskās amplifikācijas tests ar cilpas starpniecību  / Loop-mediated isothermal amplification test, LAMP

Aviokompāniju atteikšanos atmaksāt naudu tūrisma uzņēmumiem un to klientiem ir jāpārtrauc!

 

ECTAA un “eu travel tech”, jau kopš koronavīrusa pandēmijas sākuma, ir vairākkārt aicinājušas aviokompānijas pildīt naudas atmaksāšanas saistības, lai tūrisma uzņēmumi varētu saviem klientiem atmaksāt naudu. Tas attiecas gan uz B2B, gan uz B2C produktiem. Šobrīd, gadu pēc krīzes sākuma, vairākas aviosabiedrības joprojām neatgriež naudu par biļetēm, kas pārdotas ar tūrisma uzņēmumu starpniecību, un būtiski aizkavē kompensāciju izmaksu .

Briselē, 2021. gada 23. februārī. Vairāk kā gadu pēc koronavīrusa pandēmijas sākuma ir skaidri redzams, cik smagi ir cietusi tūrisma nozare. Gandrīs visi tūrisma un ceļojumu uzņēmumi ir saskārušies ar apjomīgiem pieprasījumiem atmaksāt naudu par braucieniem, kuri bija jāatceļ piespiedu mājsēdes, robežu slēgšanas un citu ceļošanas ierobežojumu dēļ. Saistībā ar pastāvošo pandēmiju, ceļojumu nozare turpina ciest no finanšu problēmām, jo pārdošanas līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir izsmiekls. Daudzas aviokompānijas jau ir atmaksājušas naudu tūrisma uzņēmumiem, kuri, savukārt, varēja to atmaksāt saviem klientiem. Tādā veidā aviokompānijas nodrošināja, ka to saistības par naudas atmaksu klientiem tiek izpildītas. Tomēr ir aviosabiedrības, kuras turpina ignorēt vai apzināti kavē naudas atmaksas pieprasījumu izskatīšanu, pakļaujot tūrisma uzņēmumus finansiālam spiedienam, jo klienti pieprasa naudas atmaksu.

Diemžēl vairāku aviosabiedrību publiskie paziņojumi, ka naudas atmaksas process ir pabeigts ir kļūdains. Šis jautājums nav atrisināts. Daudzām aviosabiedrībām joprojām ir liels skaits neapstrādātu naudas atgriešanas pieprasījumu. Eiropas Komisijai ir iesniegtas vairākas pretenzijas par aviosabiedrību veikto kompensāciju izpildes saistību neatbilstību ES regulai par gaisa pasažieru tiesībām (Reg. 261/2004) un IATA (Starptautiskā Gaisa Pārvadātāju asociācija) Rezolūcijai 824r. Problēma ir tajā, ka Starptautiskā Gaisa Pārvadātāju asociācija nepilda IATA Rezolūciju 824r un Regulas 261/204  izpildi ir jānodrošina valsts izpildiestādēm. Taču šķiet, ka vairāku valstu izpildiestādes to nevēlas īstenot.

Kopš krīzes sākuma ECTAA un “eu travel tech” ir atbalstījušas efektīva atbalsta sniegšanu visiem ar ceļojumu organizēšanu saistītiem uzņēmumiem. Konkurenci uzraugošām iestādēm tika izteikti lūgumi atļaut sniegt valsts atbalstu aviosabiedrībām ar nosacījumu, ka tās apstrādās kompensāciju pieprasījumus un veiks naudas atmaksu. Diemžēl, neskatoties uz miljardiem eiro, kas tika saņemti no nodokļu maksātāju naudas, dažas aviokompānijas turpina atteikt vai ievērojami kavējas ar naudas atmaksu tūrisma uzņēmumiem un to klientiem.

Daudzi tūrisma uzņēmumi ir saskārušies ar apsūdzībām par naudas atmaksas saistību nepildīšanu pret saviem klientiem. Tajā pašā laikā šiem uzņēmumiem nav iespēju piespiest aviokompānijas apstrādāt un izmaksāt tām iesniegtos atmaksas pieprasījumus. Šāda situācija kaitē ne tikai patērētājiem, bet var sagraut šo tūrisma uzņēmumu reputāciju, kas būs izšķiroša ceļošanas atsākšanai.

Emmanuel Mounier, “eu travel tech“ ģenerālsekretārs pauž viedokli: “Ceļojumu nozare ir veidota kā vienota un integrēta ekosistēma. Tas, ko mēs šodien redzam, ir viena dalībnieka neveiksme, kas ļoti nopietni ietekmē visu pārējo darbību. Tāpēc ceļojumu aģentūras aicina aviosabiedrības izpildīt to naudas atmaksas saistības klientiem un aicina Eiropas iestādes uzlabot tiesisko regulējumu, kas piemērojams lidojumu un komplekso ceļojumu atmaksai, pamatojoties uz Covid krīzes laikā gūto pieredzi.”

Pawel Niewiadomski, ECTAA prezidents, noslēgumā saka: “Nav pieņemams, ka ir aviosabiedrības, kuras atsakās veikt naudas atmaksu tūrisma uzņēmumiem un līdz ar to arī to klientiem. Apgrozāmās naudas trūkuma problēmu novirzīšana uz citiem ceļojumu nozares dalībniekiem un to klientiem ir nepieņemama gan no konkurences, gan no patērētāju aizsardzības viedokļa. Tas ir jāpārtrauc.”

Par ECTAA

ECTAA pārstāv aptuveni 70 000 ceļojumu aģentūras un tūrisma operatorus Eiropā, kas sniedz konsultācijas un pārdod transporta, izmitināšanas, atpūtas un citus tūrisma pakalpojumus, kā arī kombinētus produktus atpūtas un biznesa klientiem.

Par “eu travel tech”

“eu travel tech” pārstāv ceļojumu tehnoloģiju uzņēmumu intereses. “eu travel tech” izmanto savu stāvokli ceļojumu un tūrisma nozarē, lai veicinātu pārredzama un ilgtspējīga uz patērētāju orientētu, novatorisku un konkurētspējīgu izaugsmi. “eu travel tech” aptver globālās izplatīšanas sistēmas (GDS), tiešsaistes ceļojumu aģentūras (OTA), biznesa ceļojumu pārvaldības kompānijas (TMC) un meta meklēšanas vietnes. Lai iegūtu papildinformāciju par “eu travel tech” un tās prioritātēm, lūdzu, apmeklējiet vietni www.eutraveltech.eu

Lai iegūtu vairāk informācijas, lūdzu, sazinieties ar:

Mr Eric Drésin, Secretary General

ECTAA - Group of National Travel Agents’ and Tour Operators’ Associations within the EU

Rue Dautzenberg 36, B-1050 Brussels

Office tel: +32 2 644 34 50 / e-mail: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Mr Emmanuel Mounier, Secretary General

eu travel tech

Av Marnix 17, 1000 Brussels

M. : +32 499 80 13 74 / e-mail : Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Tūrisma un aviācijas nozare aicina kopīgi pilnveidot politikas veidotāju un nozares ekspertu dialogu

Latvijas Darba devēju konfederācijas Tūrisma krīzes vadības komitejas ietvarā Latvijas Aviācijas asociācijas, Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru asociācijas (ALTA), kā arī Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas pārstāvji aviācijas un tūrisma nozares vārdā izstrādājuši sadarbības aicinājumu Latvijas valdībai, kas palīdzētu nodrošināt tūrisma un aviācijas izkļūšanu no krīzes pēc ārkārtas stāvokļa atcelšanas valstī.

Nozares pārstāvji aicina Latvijas valdību ņemt vērā faktus un pētījumus, lai kopīgi pilnveidotu politikas veidotāju un nozares ekspertu dialogu, ļaujot strādāt uzņēmējiem segmentos, kur ir ieviesti augsti epidemioloģiskās drošības standarti un nezaudēt ekonomikas atjaunošanās iespējas tur, kur tas nav saistāms ar Covid-19 vīrusa izplatību.

Kā uzticami sadarbības partneri aicinām Latvijas valdību un politikas veidotājus ieklausīties nozares argumentos, kas pamatoti ar pētījumiem[1], lai veicinātu tūrisma un aviācijas nozares atjaunošanos pēc ārkārtas situācijas stāvokļa atcelšanas valstī. Uzņēmēji apzinās, ka Covid-19 saistītie ierobežojumi starptautiskajā uzņēmējdarbības vidē var būt ilglaicīgi. Tādēļ ir nepieciešams ļaut šīm nozarēm strādāt tur, kur tas ir droši un netiek apdraudēta sabiedrības veselība,” skaidro Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Jānis Naglis.

Nozares pārstāvji piekrīt, ka šobrīd ir nepieciešams ierobežot maznozīmīgus ceļojumus, taču vienlaikus nepieciešams arī skaidrs rīcības plāns nozarēs, kuras ir starptautiskas un kurās ierobežojumu noteikšanai jāņem vērā ārējie apstākļi, pēc iespējas koordinējot šādus ierobežojumus ar citām Eiropas Savienības dalībvalstīm. Šādu pieeju aicina pieņemt arī Eiropas aviosabiedrību asociācija (A4E).

Kopumā nozaru pārstāvji izstrādājuši trīs sadarbības virzienus. Pirmais no tiem paredz koordinētu pieeju epidemioloģiskās drošības pasākumu īstenošanā Baltijā un Eiropā. Tai skaitā nepieciešama Latvijas aktīva iesaiste vienota OECD  digitālā risinājuma CommonPass[2] (vai citā līdzvērtīgā tehnoloģiskā risinājumā) ieviešanā, kas veicinātu starptautiski vienotu standartizētu pieeju ceļojumu dokumentiem  saistībā ar vakcināciju, antivielu esamību un testēšanas rezultātiem.

Papildus tam ir jānodrošina vienlīdzīgi epidemioloģiskās kontroles pasākumi visos transporta veidos un neatkarīgi no robežšķērsošanas veida. Nozaru pārstāvji arī aicina atbalstīt risinājumus kontrolēta un organizēta tūrisma atbalstam. Tai skaitā atpūtas tūrisma konceptam Zaļais koridors, kas balstīts uz ceļotāju kontroli un testu veikšanu gan pirms lidojuma uz galamērķi, gan atgriežoties mājās, un tūrisma operatoru atbildību par epidemioloģiski drošas atpūtas nodrošināšanu galamērķī visos tās etapos.

Tāpat nozaru pārstāvji aicina kontrolēti, kā arī saskaņojot ar nozaru dalībniekiem, atcelt aizliegums lidojumiem uz trešajām valstīm ar augstu tranzīta īpatsvaru, un ļaujot būtisko ceļotāju kustību no valstīm, kurās nav konstatētas vīrusa jaunās mutācijas.

“Ir jāuzsver, ka pašreizējā epidemioloģiskajā situācijā tūrisma un aviācijas nozares ietekme uz vīrusa izplatību valstī ir ļoti zema. Oxford Research pētījums liecina, ka, pateicoties efektīviem kontroles, izsekojamības un uzraudzības pasākumiem, aviācijas nozare šobrīd ietekmē vīrusa transmisiju mazāk nekā 1% robežās no kopējā inficēto skaita valstī. Savukārt vīrusa izplatības statistika liecina, ka nesamērīgi ierobežojot gaisa pārvadājumus epidemioloģiskā situācija valstī netiek uzlabota, bet tiek zaudētas iespējas ekonomikas atjaunošanai, cilvēku atgriešanai ekonomiskajā un sociālajā apritē. Tāpat tiek mazinātas ārvalstu investīciju iespējas, kas atstās negatīvu ietekmi uz valsts attīstību vēl daudzus gadus pēc Covid-19 krīzes pārvarēšanas. Līdz šim aviācija ir bijusi mūsu veiksmes stāts un tādam tam ir jāpaliek arī pēc krīzes”, norāda Latvijas aviācijas asociācijas valdes loceklis Artūrs Kokars.

Otrais sadarbības virziens aicina uz saprotamu risinājumu ieviešanu. Tūrisma un aviācijas nozarē ir jāintegrē valsts noteiktā epidemioloģisko ierobežojumu luksofora pieeja. Ir jānosaka skaidri definēti nosacījumi, pie kādiem kumulatīviem saslimstības rādītājiem ierobežojumi mazināmi vai pastiprināmi. Būtiskākais, šiem sliekšņiem ir jābūt samērīgiem ar vispārīgo pieeju Eiropas Savienībā un īpaši samērotiem ar Baltijas valstīm.

Papildus tam nozaru pārstāvji aicina epidemioloģiskās drošības pasākumus Latvijā īstenot tur, kur tie var dot vislielāko pienesumu vīrusa izplatības ierobežošanai. Lēmumiem jābūt balstītiem uz faktiem un pētījumiem. Sabiedrība mērķtiecīgi jāinformē ne tikai par ierobežojumu esamība, bet jāskaidro zinātniski argumentēta šo ierobežojumu ietekme uz vīrusa izplatību.

Tūrisma un aviācijas nozare kā uzticams valdības un starptautisks sadarbības partneris Covid-19 izplatības mazināšanā nu jau gandrīz gadu ilgušajā ārkārtējā situācijā ir veltījusi visus spēkus un līdzekļus, lai ne tikai izpildītu epidemioloģiskās drošības prasības, bet panāktu, ka gaisa pārvadājumi ir viens no drošākajiem ceļošanas veidiem. Tūrisma nozarei ir risinājumi kā strādāt droši,” uzsver Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru Asociācijas prezidente Inga Kavaca.

Nozaru pārstāvji akcentē, ka ierobežojumi, kādi noteikti nozarēm, rada ļoti būtiskus zaudējumus valsts ekonomikai, kas svārstās no 20% (tiešie aviācijas nozares zaudējumi) līdz 43% (ņemot vērā tūrisma un saistīto pakalpojumu sektorus) no kopējā IKP krituma.

Tieši tādēļ trešais sadarbības virziens fokusējas uz vairākiem ierosinājumiem samērīgai un pakāpeniskai ekonomikas atjaunošanai. Nozaru pārstāvji aicina veidot īpašas atbalsta programmas un grantu mehānismu tūrisma un aviācijas pakalpojumu darbības atjaunošanai pēc krīzes. Sniedzot valsts atbalstu mazāk nekā citur  Eiropas Savienībā, tiek zaudēta Latvijas ekonomikas konkurētspēja. To jau šobrīd izmanto Latvijas kaimiņvalstis, kas apgrūtinās Latvijas tūrisma un aviācijas iespējas pilnvērtīgi atjaunot darbību pēc krīzes.

Papildus tam nozaru pārstāvji aicina atjaunot biznesa ceļotāju iespēju ierasties valstī uz termiņu līdz 72 stundām bez pašizolācijas nosacījuma, piemērojot testēšanu. Bez šī vitāli svarīgā soļa tiek zaudētas iespējas ekonomikas atjaunošanai un investīciju piesaistei, kas ir nesamērīgi, ar maz iespējamiem šo ceļotāju inficēšanās riskiem. Visbeidzot ekonomikas atjaunošanai vitāli svarīgi ir apzināties, ka ierobežojumiem saimnieciskās darbības veikšanā ir jābūt samērīgiem un vienlaicīgiem ar valsts atbalstu uzņēmējiem un iedzīvotājiem.

 

Papildu informācijai:

Biedrība Latvijas Aviācijas asociācija

E-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. 

Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru asociācija (ALTA)

E-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija

E-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

 


[1] Oxford Research Baltics pētījums par Covid-19 izplatības ierobežošanas pasākumu pamatotību, efektivitāti un to ietekmi uz aviācijas nozari Latvijā, 2020.gadā.

[2] https://commonpass.org/    

PAZIŅOJUMS PRESEI Nepieciešama steidzama koordinācija, lai nodrošinātu ceļojumu un tūrisma procesu atveseļošanos


Eiropas tūrisma privāto sektoru pārstāvošo asociāciju tīkls (NET) atzinīgi vērtē ES valstu un to valdību vadītāju lēmumu saskaņot rīcības plānu attiecībā uz ceļošanas ierobežojumiem, testēšanas un vakcinācijas procesiem, lai mazinātu COVID-19 pandēmijas ietekmi. Turpmāka sadarbība ir nepieciešama, lai izveidotu stabilu pamatu ceļojumu un tūrisma nozares atjaunošanai.

Brisele, 2021. gada 25. janvārī: “Lai gan šobrīd pastiprināta uzmanība tiek pievērsta COVID-19 izplatības ierobežošanai Eiropā, mēs nedrīkstam aizmirst par to, kas notiks nākotnē.”

Ceļotāji gaida skaidru paziņojumu par brīdi, kad atkal varēs droši ceļot. Savukārt ceļojumu un tūrisma nozarei ir vajadzīga attīstības perspektīva, lai varētu atsākt uzņēmējdarbību. Šī iemesla dēļ, NET aicina dalībvalstis un ES likumdevējus turpināt sarunas un vienoties par saskaņotiem drošības pasākumiem, kas, uzlabojoties epidemioloģiskai situācijai, būs nepieciešami veiksmīgai tūrisma un ceļošanas uzsākšanai. NET aicina visus politisko lēmumu pieņēmējus:

• Paātrināt vakcinēšanās tempu visā Eiropā;
• Pieņemt kopēju ES pieeju, nosakot saslimstības rādītājus, lai varētu atvieglot ierobežojumus un palielinātu sabiedrības uzticību;
• Turpināt diskusiju par visiem transporta veidiem par kopēju pasažieru atrašanās vietas veidlapas izveidi; (Passenger Locator Form)
• Izveidot vienotu pierādījumu sistēmu personu veiktajai vakcinācijai un COVID-19 testiem;
• Nodrošināt drošu, pieejamu un efektīvu testēšanas sistēmu, lai aizstātu karantīnas prasības un citus cilvēku brīvas pārvietošanās ierobežojumus;
• Turpināt izvērtēt iespēju aizstāt PCR testus ar antigēna testiem;
• Savlaicīgi, vismaz 5 dienas iepriekš, paziņot skaidrā un viegli saprotamā veidā informāciju par izmaiņām ierobežojumos un papildu prasībās;
• Ievērot stabilitāti un izvairīties no pastāvīgām izmaiņām ceļošanas ierobežojumos;

• Ieviest ilgtermiņa stratēģiju, kas tiktu veidota, ņemot vērā citu līdzīgu slimību vai draudu iespējamību nākotnē.

Lai atjaunotu cilvēku uzticību un nodrošinātu drošu ceļošanu nākotnē, visas mūsu cerības ir saistītas ar šo saskaņoto pasākumu īstenošanas panākumiem.

Tikmēr, lai uzņēmumi spētu pārvarēt ilgstošo biznesa iztrūkumu, nozarei būs nepieciešams pastāvīgs finansiāls atbalsts.
* * *
NET ir Eiropas tūrisma privāto sektoru pārstāvošo asociāciju tīkls. NET nolūks ir izstrādāt kopīgus mērķus tūrisma nozarei, lai, sadarbojoties ar politikas veidotājiem un citiem partneriem, tos sasniegtu. Tūrisms ir Eiropas ekonomikas pamatelements. Tas veido vairāk nekā 10% no ES IKP un nodrošina aptuveni 12 miljonus darbavietu, galvenokārt mazajos un vidējos uzņēmumos. Atbilstoši Eiropas Komisijas datiem tūrisms ir trešā lielākā sociālekonomiskā nozare ES.

COVID-19: Tūrisma ministriem un Eiropas Komisijai jāpastiprina atbalsta centieni ceļojumu un tūrisma jomā

Pirms neoficiālās tūrisma ministru sanāksmes ECTAA aicina Eiropas valstu vadītājus nākt klajā ar būtisku glābšanas pasākumu kopumu, koordinētu COVID-19 izejas stratēģiju un vērienīgu atjaunošanas plānu ceļojumu un tūrisma nozarei.

Brisele. 2020. gada 24. aprīlī.  Ceļošanas aizliegumi un robežu slēgšana, kas tika noteikti, lai palīdzētu ierobežot COVID-19 izplatību, ir pilnība apturējuši ceļošanu un tūrismu. Popularākās tūrisma vietas ir pamestas, viesnīcas un restorāni ir tukši, lidmašīnas stāv uz skrejceļiem. Apturētā nozares darbība graujoši ietekmē uzņēmumus, no kuriem lielākā daļa ir MVU un ģimenes uzņēmumi.

Pirmdien, 27. aprīlī, tūrisma ministri sanāk uz neoficiālu Padomes sanāksmi. Pēc Eiropas ceļojumu aģentu un tūroperatoru asociācijas domām, ir pienācis laiks koordinētai rīcībai, jo 80% tūristu Eiropā ierodas no ES iekšējiem tirgiem.

Ceļošana un tūrisms ir visvairāk skartā nozare, kura cieta pirmā, bet būs viena no pēdējām, kas izkļūs no COVID-19 krīzes, pakāpeniski atceļot ceļošanas ierobežojumus. Nozari sagaida ilgs un grūts atkopšanās ceļs, un finanšu atbalsta pasākumi ir būtiski tās izdzīvošanai. Līdz šim atbalsta pasākumu nav bijis daudz, un arī šī palīdzība vēl nav sasniegusi uzņēmumus. “Mums ir nepieciešamas lielākas dalībvalstu finanšu saistības šai nozarei, kas veido vairāk nekā 10% no ES IKP un nodrošina 12 miljonus darba vietu,” sacīja Pavel Niewiadomski, ECTAA prezidents.

“ECTAA ir pārliecināta, ka ir pienācis laiks, lai Komisija un dalībvalstis papildus izstrādātu vērienīgu nozares atveseļošanās plānu. Tūrismam ir jābūt stingri nostiprinātam Maršala atveseļošanas plānā, par kuru paziņoja Komisijas priekšsēdētāja Urzula fon der Leiena. Tūrisma ministriem ir jāsadarbojas un jākoordinē darbs ar Eiropas Komisiju, lai redzētu, kā šādu atveseļošanās plānu vislabāk īstenot valsts līmenī, lai ļautu nozarei atkal atjaunoties un palīdzētu tai pāriet uz ilgtspējīgāku, digitālu un inovatīvu tūrisma modeli”.

"Bet tas nedrīkst liegt tūrisma ministriem izvirzīt Komisijai jautājumu par kompensācijas vaučeriem," piebilda Pavel Niewiadomski. “Lai arī ceļojumu firmas vēlētos atmaksāt naudu saviem klientiem, sistēmā vairs nav skaidras naudas. Ir vajadzīgs praktisks risinājums, kas palīdzētu ceļojumu uzņēmumiem pārvarēt likviditātes krīzi, neatsakoties no patērētāju aizsardzības.” ECTAA un daudzas citas ieinteresētās puses aicina uz laiku atkāpties no Eiropas tiesību aktiem, lai naudas atmaksas vietā varētu piedāvāt vaučerus, kas būtu elastīgi, termiņa beigās atmaksājami un garantēti pret ceļojumu firmas maksātnespēju.

Kaut arī nozare apņemas garantēt patērētājiem ceļošanas iespēju, tiklīdz tiks atcelti ierobežojumi, ECTAA aicina Eiropas līderus pieņemt vienotu pieeju attiecībā uz izolācijas noteikumu pakāpenisku pārtraukšanu un nosacījumiem par ceļošanas un tūrisma atsākšanu. Nozare varētu izstrādāt kopīgas pamatnostādnes par tādiem jautājumiem kā sociālā norobežošanās un higiēnas noteikumu ievērošana, taču ir jāizvairās no dažādās valstīs piemērotiem atšķirīgiem noteikumiem.

Nobeigumā Pavel Niewiadomski secināja: “Mēs esam bezprecedenta krīzē. Mums ir jādomā radoši. Mums ir nepieciešama rīcība, un tā ir nepieciešama tagad. Pretējā gadījumā daudzi tūrisma uzņēmumi izzudīs, un tūrisms Eiropā būtiski saruks. Neviens no tā neko neiegūs.”

Saistībā ar koronavīrusa izraisītās slimības COVID–19 izplatīšanos PTAC informē ceļotājus par tiesībām

Ja ceļotājs pie tūrisma operatora vai tūrisma aģenta ir iegādājies komplekso tūrisma pakalpojumu (piemēram, lidojums + viesnīca).

Ja tūrisma operators atceļ plānoto ceļojumu, ceļotājam ir tiesības saņemt atpakaļ visas iemaksātās avansa summas par ceļojumu.

Ja ceļotājs atsakās doties ceļojumā un pats izbeidz kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumu pirms ceļojuma sākuma, pamatojoties uz to, ka ceļotājam ir bažas par došanos uz konkrēto galamērķi, šādā gadījumā pakalpojumu sniedzējam nav pienākums atmaksāt patērētājam iemaksātās avansa summas par ceļojumu.

Tikai tādā gadījumā, ja ceļojuma galamērķī vai tiešā tā tuvumā ir izveidojušies nenovēršami un ārkārtas apstākļi, kas būtiski ietekmē kompleksā tūrisma pakalpojuma sniegšanu vai kas būtiski ietekmē pasažieru pārvadāšanu uz galamērķi (izsludināta ārkārtas situācija, t.sk. noteikta karantīna), ceļotājam ir tiesības atteikties doties ceļojumā. Šādā situācijā ceļotājam ir tiesības nemaksāt līguma izbeigšanas maksu un saņemt atpakaļ no tūrisma pakalpojuma sniedzēja visas iemaksātās avansa summas par ceļojumu, bet nav tiesību saņemt papildu kompensāciju.

Tā kā katrs gadījums ir vērtējams individuāli, ceļotājam neskaidrību gadījumā vispirms ir jāvēršas pie konkrētā tūrisma pakalpojuma sniedzēja.

Ja ceļojuma laikā nenovēršamu un ārkārtas apstākļu dēļ nav iespējams nodrošināt ceļotāja atgriešanos, kā paredzēts kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumā, tūrisma operators nodrošina ceļotāju izmitināšanu uz laikposmu, kas nepārsniedz trīs naktis vienam ceļotājam un sedz izmaksas par nepieciešamo izmitināšanu. Izmitināšanas izmaksas par atlikušajām naktīm, ja nepieciešams, sedz ceļotājs.

Ja ceļotājs pie tūrisma pakalpojuma sniedzēja vai individuāli ir iegādājies atsevišķu pakalpojumu, piemēram, iegādājies tikai aviobiļeti vai tikai rezervējis naktsmītni.

Ja tiešais pakalpojuma sniedzējs (piemēram, aviokompānija vai viesnīca) atceļ plānoto reisu vai rezervāciju naktsmītnē, ceļotājam ir tiesības saņemt atpakaļ par pakalpojumu iemaksāto naudu.

Ja ceļotājs pats atsakās saņemt atsevišķu tūrisma pakalpojumu, tad ceļotājam jārēķinās ar zaudējumiem (ar to, ka iemaksātas naudas summas par nenotikušo pakalpojumu netiks atmaksātas), ja vien pakalpojuma sniegšanas noteikumos nav norādīts pretējais (piemēram, ir iegādātas aviobiļetes, kuras var mainīt). Nepieciešamības gadījumā ceļotājs var vērsties pie attiecīgā tūrisma pakalpojumu sniedzēja.

PTAC aicina ceļotājus un tūrisma pakalpojuma sniedzējus katru gadījumu izvērtēt atsevišķi, ņemot vērā konkrētos apstākļus, kā arī sekot līdzi aktuālajai informācijai, kas tiek publicēta atbildīgo iestāžu tīmekļvietnēs:

• Ārlietu ministrijas tīmekļvietnē https://www.mfa.gov.lv/aktualitates;

• Ārlietu ministrijas Konsulārā departamenta Facebook kontam https://www.facebook.com/celodrosi;

• Veselības ministrijas tīmekļvietnē http://www.vm.gov.lv/lv/aktualitates/;

• Slimību profilakses un kontroles centra tīmekļvietnē https://www.spkc.gov.lv/lv/aktualitates.

Vēršam uzmanību, ka Ārlietu ministrijas mājaslapā publicētajiem ceļojumu brīdinājumiem ir rekomendējošs raksturs. Ārkārtas situācija, t.sk. noteikta karantīna, ir apstiprināma tikai ar vietējas varas iestāžu lēmumiem, attiecīgajā galamērķī.

Papildus norādām, ka informācija par avioreisiem ir meklējama arī attiecīgās aviokompānijas tīmekļvietnē. Tāpat papildus informācija ir pieejama arī attiecīgo ārvalstu valsts un pašvaldību tīmekļvietnēs.

Ja ceļotājs ir iegādājies ceļojuma apdrošināšanu.

Ņemot vērā Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ieteikumus, aicinām ceļotājus konsultēties ar katru konkrēto apdrošināšanas kompāniju, kādus riskus tā sedz, t.sk. saistībā ar koronavīrusu (COVID– 19), kā arī noskaidrot, vai tiek segta ceļojuma atcelšana, pārtraukšana un citas izmaiņas. Vēršam uzmanību, ka epidēmija un pandēmija lielākajai daļai apdrošinātāju ir iekļauta izņēmumos kā nepārvaramas varas (Force majeure) apstāklis, kā rezultātā radušos zaudējumus apdrošinātājs nesedz. Taču, kamēr konkrētajā teritorijā nav izsludināta epidēmija, apdrošinātājs medicīniskos izdevumus segs. Tāpat ceļotājiem jāņem vērā, ka citus riskus, kuru iestāšanās nav cēloņsakarīgi saistīta ar koronavīrusu (vai citu epidēmiju) polise segs – piemēram, ja ceļotājs lauž kāju, pazaudē bagāžu, dokumentus, vai reiss tiek atcelts citu apstākļu dēļ, atlīdzību varēs saņemt.

Papildu informācija par precēm.

Vienlaikus PTAC aicina patērētājus “neuzķerties” uz maldinošiem dažādu preču (piemēram, mutes aizsargmaska) piedāvājumiem, kuriem tiek piedēvēta ārstnieciska vai profilaktiska iedarbība attiecībā uz koronavīrusa izraisīto slimību COVID–19. Piedāvātās preces var nebūt ne individuālie aizsardzības līdzekļi, ne medicīnas preces un nenodrošina piedāvājumos minēto iedarbību. Tāpat vēršam uzmanību, ka pat pārbaudīti un prasībām atbilstoši individuālie aizsardzības līdzekļi respiratori – negarantē aizsardzību pret šo vīrusu.

Publicēšanas datums: 03.03.2020.

Papildu informācija: Santa Zarāne Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt., 67388622, 22006628.

Eiropas tūrisma aģenti un operatori aicina jauno Komisiju strādāt pie konkurētspējīga, caurskatāma un ilgtspējīga tūrisma tirgus izveides

Eiropas Parlaments vakar apstiprināja jauno fon der Leienas komisiju, kas vadīs Eiropas Komisiju līdz 2024. gadam. Visi komisāri šobrīd ir gatavi stāties amatā. ECTAA, Eiropas organizācija, kas pārstāv tūrisma aģentus un operatorus, ir apņēmusies palīdzēt tūrisma tirgu konkurētspējas, pārredzamības un ilgtspējības veicināšanā.

Uzsākts pētījums "Latvijas lielo pilsētu iedzīvotāju iekšzemes ceļošanas paradumi"

 Latvijas investīciju un attīstības aģentūra sadarbībā ar Biznesa augstskolas Turība Starptautiskā tūrisma fakultāti un Latvijas tūrisma aģentu un operatoru asociāciju (ALTA) ir uzsākusi pētījumu “Latvijas lielo pilsētu iedzīvotāju iekšzemes ceļošanas paradumi”. Pētījuma mērķis ir izzināt Latvijas lielo pilsētu iedzīvotāju iekšzemes ceļošanas paradumus, lēmumu pieņemšanas motivatorus un galamērķa izvēles principus.

PTAC informācija tūrisma pakalpojumu sniedzējiem

2018.gada 1.jūlijā stājās spēkā jauni Ministru kabineta noteikumi Nr. 380 “Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem”

Fizisko personu datu aizsardzība tūrisma uzņēmumos

Dokuments izstrādāts saskaņā ar Vispārīgo Datu Aizsardzības Regulu Nr.1016/679; 27.04.2016.

Lai iepazītos ar šo dokumentu, lūdzam sazināties ar ALTA biroju Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Vispārīgā datu aizsardzības regula - biežāk uzdotie jautājumi

Lai iepazītos ar šo dokumentu,  lūdzam sazināties ar ALTA biroju Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

 

ECTAA gada atskaite 2017

ECTAA ir Eiropas tūrisma uzņēmumu balss, kas pārstāv ECTAA biedrus  - tūrisma  uzņēmumus Eiropā. ECTAA darbojas, lai veicinātu izaugsmi un konkurētspēju Eiropas tūrisma industrijā, strādājot ar EP deputātiem,  informējot tos un iesaistot debatēs  ES institūcijas  un citas nozares struktūras.

Jubilejas izstādē “Balttour 2018” vairāk apmeklētāju nekā pērn!

4. februārī Ķīpsalā noslēdzās 25 gadu jubilejas izstāde “Balttour 2018”, kas vienuviet pulcēja 860 tūrisma uzņēmumus un to pārstāvjus no 39 pasaules valstīm. Uzzināt dažādu valstu tūrisma iespējas, atklāt jaunus maršrutus, iegādāties ceļojumu sev un ģimenei bija ieradušies vairāk interesentu nekā pērn – kopā 29 630.

live riga
magnetic latvia
ectaa
liaa
celo drosi
 

ALTA partneri

travelnews
viesnicu restoranu asociacija
lrta ezerzeme
vidzemes augstskola
ventspils
kurzemes democentrs

ALTA asociētie biedri

amadeus
travelport
lauku celotajs
airbaltic
klm
sixt
turiba
bsa
gulbene
 icham
 
 

 alta logo 300x100 transparent

  +371 67210065
@ alta@alta.net.lv

Login Form